Event Alleycat – Report

14051584_10210261912805189_1693832743545827959_n

Foto ukradnuté z FB Event Alleycat

20. augusta 2016 sa konal Event Alleycat, orienťák na bicykloch v meste. Bolo v tom všetko, rýchlosť a adrenalín z alleycat závodov, práca s mapou a stratégia z orientačných závodov, kopce ako na tour a napätie ako na superprestige, proste paráda. Viac nižšie.

Hneď ako som zistil, že bude v Prahe alleycat, vravel som si, že to musím dať za každú cenu. Asi nebolo úplne rozumné si predtým naplánovať bike jazdu Praha – Karlštejn – Praha (všetko v lese, viac ako 70km a 5 hod), takže po návrate z výletu som ležal na gauči a premýšľal, prečo neladím formu trošku iným spôsobom. Asi 17:45 som to ale hecol a vyrazil do Karlínskeho prístavu. Mám šťastie, že nebývam ďaleko a stihol som prísť ešte pred štartom. Voľba bicykla bola úplne samozrejmá – fixka  – menej prevodov + žiadne brzdy = viac zábavy.

Formát závodu bol unikátny. 22 checkpointov rôzne po meste v hodnote 1, 2 a 5 bodov. Kto príde prvý bere dvojnásobok. Celkový čas závodu bol 75 minút, za každú minútu po limite ide bod dolu. OK, berem, ale ja som predsa len tip závodníka, ktorý potrebuje nalinkovanú trať, takže závratnú stratégiu som ani nemal v pláne vymýšľať.

Takže štart. Vidím Vojtu ako valí smerom na Hlávkov most –  moja stratégia je držať sa za ním čo najdlhšie a potom vymyslieť čo ďalej. Prvé prekvapenie prichádza pred schodami na Hlávkov most, kde vytŕham nohu z pedála a v plnej rýchlosti to pálim predným kolesom do schodov. Ráfik a aj duša to drží, takže bežím schody a valím ďalej. Cez rozum mi prešiel bus, ktorý sa na moste tak motal, že som dokázal Vojtu hneď stratiť. Hmm, tak nič, pod Letnou zastavujem a pozerám prvýkrát do mapy a vidím checkpoint na Letnej. Vybieham schody (bežal som asi prvých 10), berem checkpoint (nie som prvý) a pozerám druhýkrát do mapy. Moja stratégia sa okamžite mení – Potrvá, NTK, Klubovna – všetko poznám, berem checkpointy ako prvý, paráda. Dávam Petřiny – samozrejme celú cestu hore šprintujem po dvojitú dávku 5 bodového checkpointu. Pod vrcholom ale vidím asi 2-3 ľudí ísť už dole. Do riti, dvojitá dávka nebude…

Nevadí, berem aspoň 5 bodov, cestou na Břevnou vytrhávam ešte párkrát nohy z pedálov (už mám nové kufre, žiadny strach), takže zisťujem, že dnes sa nebrzdí. Idem cez Břevnov a Pohořelec na checkpoint Nový Svet. Došľaka, ten mal byť za 50 bodov, rozbité staré kocky, motajúci sa turisti a to všetko v peknom kopci (samozrejme dole bez brzdenia). Cestou do cieľa ešte pozbieram pár checkpointov v centre a idem asi 10 min pred limitom do prístavu. Však na pohodu, nie?

14055159_10208001240087428_2548129659106434200_n

V cieli dávam obligátnu kolu ako PRO a v príjemnej atmosfére čakám na vyhlásenie. Som moc prekvapený, že som skončil na bedni, sponzor bude rád…

14045660_10208001231727219_19754020513497526_n

Skvelá akcia. Perfektne zorganizované a dokonale pripravené. Dúfam, že bude pokračovanie. Dobrý pocit po závode zostáva ešte ďalších pár dní. Fakt dík moc.

14095848_10208001239287408_3966998693109612965_n

PS: všetky fotky som ukradol z FB Event Alleycat.

Označeno tagem , , , ,

Napsat komentář

