Damn!Race 2014 – Report a výsledky

8.3.2014 sa konal už druhý ročník závodu pre otrlých cyklistov a cyklistky Damn!Race 2014. Prvý ročník som minul, ale tentokrát som si povedal, že to už musím dať. Podobných závodov je v Prahe stále ako šafránu, tak by bolo škoda nevyužiť príležitosť a previezť sa na bicykli nočnou Prahou a pritom si ešte aj zazávodiť.

Damn_Race_2014

Ešte v sobotu dopoludnia som si myslel, že naša crew bude početná (čítaj štyria), ale večer sme sa stretli len dvaja, čo je aj tak super. Nakoniec sa popri mojom popíjaní nemenovaného energetického nápoja v Bajkazyle nazbieralo 18 súťažechtivých cyklistov a cyklistiek a tak krátko po desiatej (asi 20min) sa mohlo vyraziť. Už od stredy som Honzovi tvrdil, že nebudem moc závodiť, že to prejdeme pre zábavu, a že aj tak idem z plného tréningu (v sobotu ráno beh 17km), takže nebudem moc s prevodom 46×15 v kopcoch rýchly. Tvrdil som to ešte aj na štartovacej čiare, o pár sekúnd a metrov neskor som už valil dole Husitskou čo to dalo. Môj zámer bol čo najdlhšie ísť prvý, aby som mal prehľad v križovatkách a nemusel na fixke brzdiť. Údajne niekde bola na križovatke červená a údajne tam stáli aj fízli, nepamätám si a keby aj, tak by som to aj tak všetko poprel. V Hybernskej to bolo celkom divoké, najväčší problém pre mňa sú zaparkované autá – zavadzajú, zmenšujú priestor a bránia vo výhľade. Výzva pre magistrát: Preč s nimi z centra!!!

Damn_Race_3

Tak, konečne na Letnej – prvý checkpoint nad tunelom. Mal som si obkresliť znak, ja som si ho len zapamätal a tak získal drahocenné sekundy. Vravel som si, že si ho nakreslím až na druhom checkpointe. Letnú berem cyklokrosovým štýlom – bicykel na pleci a behom rovno hore, myslel som, že je predo mnou nejaký závodník, ale bol to nejaký bežný cyklista a nestačil sa diviť keď okolo neho o pol jedenástej večer niekdo bežal s bicyklom na chrbte…

Stromovku dávam na istotu, predsa len to je môj hood, poznám to ako svoje deravé ponožky. Zistenie č.1 – ísť nočný závod bez funkčného predného svetla je poriadne naprd. V tmavých tôňach v Stromovke som mal aj strach, idem preto pomalšie a na istotu. Checkpoint č. 2 za mostom do Tróje – znak si zase len pamätám, zakreslím si ich až na ďalšom – týmto manévrom zase striasam nejakého závodníka, tentokrát závodníka naozaj. Valím cez Tróju – stále môj hood, takže paráda.Vyhliadku nad botanickou záhradou (checkpoint č.3) nachádzam so šťastím – niekto tam hore bliká a tak bežím priamo tam – rovno k znaku. Kreslím? Nie, všetko si pamätám, nemám čas predsa stáť. Z vyhliadky to je horšie, namiesto toho aby som zišiel nazad na cestu, idem cez les. Nebolo to najlepšie rozhodnutie. Pripomínam zase, že bez svetla. Zábava. Nakoniec sa mi podarí na cestu vyjsť, ale až o hodný kus neskôr.

Damn_Race_2

Checkpoint č.4 – opustená budova pri parkovisku u Šutky. Tam má byť úloha a to zobrať šišku oblebenú kobercovkou. Znak nachádzam rýchlo, zase nič nekreslím, len pamätám, ale šišku nájsť neviem. Dám si to dookola budovy dvakrát, stále nič. Prečo som len na štarte nedával pozor, keď sa vravelo kde sú tie prekliate šišky??? Pamätám si, že sa niekde písalo, že sa dá vyliezť na strechu. Jasné, tam budú šišky. Tak leziem, ale je to zadebnené. Ok, kašlem na to, prinajhošom budem diskvalifikovaný… Valím teda ďalej smer Ďáblický háj a vysielač. Cestou dobieham závodníka, ktorý mi zase uteká. Má prevody, sakra. Ja mám prevod tiež, tak šlapem o dušu, stretávame sa pri vjazde do Ďáblického hájika. Ešte raz opakujem – ísť nočný závod bez svetla je super zábava, ale trochu na nervy, keď nič nevidno… Spolu to teda valíme po tme po lese.

On: „Myslíš, že je to tady?“

Ja: „Myslím, že nie.“

Nakoniec po pár sto metroch CX štýlu (ráno som našiel blato na kolesách, nekecám) nachádzame cestu a valíme ďalej k vysielaču (checkpoint č.5). Klasicky nič nekreslím a ani nefotím, pamätám a zjazdujem tmavým lesom zase nazad do mesta. Zjazd od Ďáblického hája až na Palmovku stál za to – prázdna Praha a kupodivu všade zelená. Na Palmovke berem skratku rovno k šneku (mal som napísať slimáku, aby som bol jazykovo korektný, ale znelo mi to divne), kde je posledný checkpoint (č.6), predsa len je to môj hood, tak skratky mám v malíčku. Na šneku sa stíham skoro zraziť s ďalším pretekárom, ktorý ide smerom dole, ja smerom hore. Našťastie sme to dali, takže pohoda. Šprintujem (kecám, šiel som síce zo sedla, ale šprint vyzerá úplne, úplne ináč) posledný kopec na Ohradu a potom po Koněvovej dole do Bajkazylu. Prichádzame takmer naraz s Vojtom (s ktorým som sa skoro zrazil na šneku) a zisťujeme, že sme 2. a 3. čo je úplne super, vôbec som to nečakal…

Damn_Race_1

Veľký rešpekt všetkým závodníkom a závodníčkam a veľká vďaka organizátorom za super akciu. Nadšenie mi vydržalo ešte celú nedeľu, pokazila to až práca v pondelok, ale to je úplne iný príbeh…

(Pozn. Honza – tohle mi v neděli odpoledne napsal Juraj: „Vcera to bolo super,este rano so mal z toho eufosku.a dik,ze chces so mnou jazdit,aj ked mi sibe a chcem stale zavodit“ Magor, MAGOR!!)

Orientačné výsledky:

1. 58:40 /Petr V./
2. 1:01:30 /Juraj/
3. 1:01:35 /Vojta H./
4. 1:05:15 /Elmar/
5. 1:10:30 /Tomáš/
6. 1:12:30 /David — nesoutěžil/
7. 1:12:32 /Matyáš — nesoutěžil/
8. 1:13 /Tereza/
9. 1:13:20 /Josef T./
10. 1:17:29 /Honza Š./
11. 1:19:34 /Tolja/
12. 1:20:01 /Pavel V./
13. 1:20:20 /Viktor/
14. 1:21:10 /Anton/
15. 1:21:10 /Honza S./
16. 1:34:17 /Tomáš/
17. 1:40 /Petr M./
18. 1:56 /Mikuláš/

Označeno tagem , , , , , ,

Napsat komentář

